چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۰۰:۲۰

ساخت نخستین مجتمع گردشگری دریایی کشور در عسلویه

باشگاه خبری فراساحل: نخستین مجتمع گردشگری دریایی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 27 اسفندماه در عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد. با گذشت کمتر از شش ماه از قانون تأسیس مجتمع‌های گردشگری دریایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، نخستین مجتمع گردشگری دریایی کشور در عسلویه با سرمایه‌گذاری شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی 27 اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، مشاور و مجری پروژه مجتمع گردشگری دریایی عسلویه در خصوص جزئیات این پروژه گفت: از یک سال گذشته و با همکاری تیمی از مسئولان دولتی تأثیرگذار در بخش گردشگری دریایی مانند معاونت محیط زیست دریایی، بخش خصوصی و رئیس منطقه ویژه عسلویه پروژه کلانی را برای ایجاد مجتمع گردشگری دریایی در عسلویه تعریف کردیم که جنگل حرا و سه نوع ساحل ماسه‌ای، صخره‌ای و مرجانی را شامل می‌شود.


مجری مجتمع گردشگری دریایی  عسلویه با تأکید بر اینکه این اولین همکاری بخش‌های گردشگری با بخش‌های دریایی برای اجرای  یک پروژه است عنوان کرد: مدیریت این پروژه به‌ گونه‌ای بود که حرف‌ها به عمل تبدیل شد و توانستیم اولین مجتمع گردشگری دریایی را در عسلویه  احداث کنیم. این فعال گردشگری با بیان اینکه 30 درصد پروژه تا نوروز به بهره‌برداری می‌رسد گفت:70 درصد پروژه بعد از ایام نوروز  تکمیل و افتتاح می‎شود. او بیان اینکه در تلاش هستیم پروژهای شایسته ملتی با هفت هزار سال تمدن دریایی را اجرا کنیم  ادامه داد: در این مجتمع گردشگری برای اولین بار در ایران گردشگران به درجه یک، درجه دو و درجه سه دسته‌بندی کردیم و هر مسافر بنا به بودجه مورد نظر و علایق خود می‎تواند نوع تفریحات دریایی خود را انتخاب کند. مشاور و مجری پروژه مجتمع گردشگری دریایی عسلویه با اشاره به اینکه هر نوع ساخت‌و ساز در حریم 60 متری ممنوع است،گفت: سازه‌های ما همه پرتابل هستند و  این در حالی است که ساخت سازه‌های سبک و پرتابل در حریم 60 متری برای بهره برداری عموم، مانعی ندارد.


او افزود: 80 درصد  از مصالح و  سازههای این مجتمع گردشگری با مواد بازیافتی و ضایعات صنعتی شکل گرفته است که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پروژه محسوب می‌شود. وی در خصوص دیگر برنامههای خود  ادامه داد: البته احداث  هتلی به ارزش 100 میلیارد تومان و  راه اندازی خط کشتیرانی بین عسلویه و کیش را  نیز در برنامه داریم که همچنان در حال پیگیری آنها هستیم. سلیمانی با بیان اینکه هنوز تفکرات افراد جامعه ایرانی تغییر نکرده است گفت: در واقع، هستند کسانی که معتقدند برای سفرهای نوروزی و تفریحات دریایی باید به خارج از کشور سفر کرد، برخی هم معتقدند رفتن به ساحل حرام است و بدترین بخش گردشگری در ساحل است و عده‎ای هم در این میان بلاتکلیف‌اند و نمی‌دانند برای گردشگری دریایی به کجا سفر کنند، اما این پروژه به شکلی طراحی شده است که  نظر همه اقشار جامعه را جلب کند. وی  با تاکید بر اینکه ما برای اولین بار به مردم و دولت ثابت کردیم که می‌توان خدمات متنوعی در ساحل ارائه داد و از دریا به‌درستی بهره‌برداری کرد یادآور شد: درحالی که در کشورهای دیگر ساحل، با ارزش‌ترین منطقه گردشگری در جهان است ولی متأسفانه بی‌ارزش‌ترین منطقه گردشگری در ایران، ساحل است.



  کد خبر : 1368
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :